tisdag 24 januari 2012

Långkalsongväder....

Jag som hatar kyla måste erkänna att dagens kalla friska och klara luft med strålande sol och inte en vindpust var riktigt skönt. Bara man får på sig långkalsonger och min älskade pälsmössa som mina grabbar avskyr. Men inte vill man frysa och dessutom blir jag väldigt lik min hund!!
Idag är det min älskade, blivande sambos födelsedag.......ja, ni läste rätt, ni som inte vet........blivande sambo!!!!! Nästa pusselbit som ska på plats!!! Har sagt upp min lilla stuga och om endast två veckor blir jag storstadsbo. Trodde aldrig jag skulle kunna göra detta. Fy, Pia, lämna dina grabbar, fy, vad oansvarigt!! Har haft svårt att inse att de faktiskt börjar bli stora och klarar sig mer och mer själv och att jag faktiskt INTE lämnar dem! Deras hem är och har alltid varit i huset som deras pappa bor i. Vardagen med skola, träning och kompisar finns runt hörnet. Varannan helg kommer de in till stan och tanken är att jag ska träffa dem någon vardag oxå även om det bara blir på en fika. Jag bor trots allt bara en tjugo min bilresa från dem!
Detta beslut var nödvändigt för att jag skulle komma vidare i livet och få en trygg plats där jag kan känna mig hemma, hos min älskade som har funnits för mig hela tiden och trott på mig. Landa och finna ro i själen och ge det som mina grabbar förtjänar. Jag kommer trots allt alltid att finnas för dem och de kommer alltid att kunna nå mig.
Jag vet vad jag kommer att höra från en viss person när jag släpper bomben om att jag flyttar;
- Hur kan du lämna dina grabbar! Ni har ju det så fint där du bor!
För det första, jag lämnar som sagt INTE grabbarna och för det andra tror jag ingen hade velat bott som vi gjort någon längre tid! Visst ser det sött ut, mitt lilla trähus i de flotta kvarteren, strandnära och allt! Men skenet bedrar!! Under mitt dryga år här har jag haft läckage från taket 2 ggr, rivit ner takpannor och ersatt med papptak, haft torkfläkt för att torka upp fukt, renoverat skorsten, satt in insats i öppen spis (som inte fungerar så bra pga dåligt drag), nästan blivit innebränd pga brand i huvudsäkring. Dessutom fryser vi konstant inomhus då det inte går att få varmt ordentligt pga dålig isolering och gamla fönster. Så jag ger med varm hand över detta hus till nästa hyresgäst och önskar dem lycka till!!
Ikväll blir det ett nytt äventyr! Jag skall gå på hundkurs med yrvädret. Med tanke på hur det gick på valpkursen så har jag inte så höga förhoppningar.........men skam den som ger sig! Tänker bli lika envis som vår hund, vara en riktig terrier precis som han. Så då blir det långkalsonger på och min pälsmössa så vi blir lika som bär!!

Ha en underbart fortsatt dag i solskenet.
Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar