lördag 28 januari 2012

Strandfynd...

Vad är det som gör att vissa platser betyder mer än andra och vad är det som gör att vissa saker är mer betydelsefulla än andra?

För min del är en av de magiska platserna vid vattnet, stranden oavsett om det är hav eller insjö. Ett otroligt lugn infinner sig och tankarna kan fara runt och jag kan finna svar på en massa grubblerier. Idag var en sådan dag då jag bara var tvungen att rensa ut  och finna ett lugn i mitt sinne. Att stå och titta ut på ett hav där vågorna med stor kraft rullar in och kylan biter en i kinderna. Plötsligt i horisonten ser jag en strimma ljus, solens strålar tränger sig igenom de tunga molnen som en ficklampa. Kändes magiskt och mäktigt. Det varade bara en stund men jag stod kvar och bara var förundrad..........!

Har funnit ännu en magisk plats som är döpt till Shamanya. Där man är långt ifrån storstadsstressen, hetsen och jakten efter materialistiska ting. Där man lever med naturen och omgiven av naturen i tysthet. I all enkelhet och utan en massa krav och bekvämligheter. När vi fann denna plats ojade sig många i vår omgivning att vi inte var kloka! Långt bort och renovering upp över öronen. Men tacksam att man äntligen inte lyssnade utan föjlde sitt hjärta. För att förstå vad vi känner och upplever på denna plats måste man uppleva den! Vem vet kanske blir det ändhållplatsen utan behövlig vändzon på min krokiga väg.......!!

Jag älskar stenar och snäckor! Kan inte låta bli att plocka med mig dessa från olika platser. Fascinerande hur olika de kan se ut och vilka fantastiska former de kan ha och dessutom färger och skimmer. Mjuka eller kantiga har ingen betydelse. Jag plockar dem som känns rätt för mig. Naturen är fantastiskt!!

Med kärlek,
Pia
 En strimma hopp i horisonten....
Shamanya en frostig magisk tidig morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar